بهترین سیم بکسل مخصوص حمل بار

     سیم بکسل یا (Wire rope) نوعی طناب فولادی است که از تابیده شدن رشته سیم‌های مفتولی به دور یک مغزی به وجود می‌آید و در معادن و اماکن مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این طناب فولادی در انواع و اقسام مختلفی با توجه به کاربردش تهیه و تولید می‌شود. برای مثال در آسانسور سازی، معادن، ساختمان سازی (به عنوان بالا بر) و… مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما نوع دیگری از سیم بکسل وجود دارد که از آن در حمل بارهای سنگین استفاده می‌شود و ممکن است اکثر افراد اطلاعات اندکی راجع به آن داشته باشند از این رو ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا در رابطه با انواع سیم بکسل و بهترین سیم بکسل مخصوص حمل بار اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

انواع سیم بکسل

     سیم بکسل‌ها با توجه به نوع بافت، تابش سیم‌ها، سایز و اندازه‌ در انواع و دسته‌های مخصوص به خود قرار می‌گیرند. هم اکنون در ذیل به معرفی انواع آن‌ها با توجه به نوع کاربردشان  پرداخته‌ایم.

نتاب

     سیم بکسل نتاب با توجه به ساختار متفاوتش در دو نوع چند لایه و تک لایه ساخته می‌شود و یکی از مقاوم‌ترین سیم بکسل‌ها در برابر انواع  چرخش می‌باشد، چرا که سیم‌ها به نحو‌ی بر روی مغزی پیچیده شده‌اند که تحمل انواع چرخش را دارند و امکان باز شدن آن‌ها از هم بسیار کم است. انعطاف پذیری و تحمل بالای این نوع سیم بکسل در برابر سایش و حمل بارهای بسیار سنگین باعث شده است که از آن برای انواع جرثقیل استفاده کنند.

حفاری

     این نوع سیم بکسل همانگونه که از نامش پیداست برای حفاری کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن در صنایعی مانند صنایع نفت و فولاد که نیاز به حفاری کردن بیشتری است، استفاده می‌شود.

 سیم بکسل حفاری از نظر بافت در دو نوع استاندارد و seale تولید می‌شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد همچنین از نظر کاربرد به چند دسته تقسیم می‌شود که می‌توان به سیم بکسل حفاری مغز کنفی، سیم بکسل با مغزی فولاد، سیم بکسل فولادی کیس وایر اشاره کرد.

مهاری

     در بین انواع سیم بکسل، سیم بکسل مهاری از کمترین انعطاف برخوردار است. اما با این حال بیشترین کارایی را در بین سیم بکسل‌ها دارد، چرا که مقاومت بالای آن باعث شده است که در فعالیت‌های پل سازی، نصب  و تحمل بار دکل‌ها و همچنین مهار کردن بار‌های سنگین از آن استفاده شود. قطعا می‌توان گفت از سیم بکسل‌‌های مهاری می‌توان به عنوان بهترین سیم بکسل مخصوص حمل بار استفاده کرد.

استیل

     سیم بکسل استیل یا به عبارتی استلنس استیل از ترکیب دو نوع عنصر با نام‌های نیکل و کروم به دست می‌آید و کاربرد فراوانی در صنایع دریایی دارد به علت رطوبت بالایی که در دریا و سواحل دریایی وجود دارد این نوع سیم بکسل باید به گونه‌ای ساخته شود که توانایی مقابله در برابر بالاترین سطح رطوبت را دارا باشد. سیم بکسل استیل توسط بازرگان پاور وارد ایران می‌شود و در اختیار مصرف کنندگان در حوزه‌ی شیلات و کشتیرانی قرار می‌گیرد. همچنین  با توجه به نوع کاربردش در اندازه‌های مختلف تهیه و تولید می‌شود.

     بهتر است کمی راجع به اطلاعات فنی استیل نیز صحبت کنیم، طراحی استیل به نحوی صورت گرفته است که به هیچ عنوان در برابر رطوبت واکنش نشان نخواهد داد و در معرض پوسیدگی و زنگ زدگی قرار نخواهد گرفت؛ البته منظور از رطوبت تنها رطوبت ناشی از آب است در غیر این صورت استلنس استیل در برابر رطوبت‌هایی مانند آب نمک، حلال‌های صنعتی و نمونه‌های این چنینی واکنش نشان خواهد داد و خاصیت ضد زنگ بودن خود را از دست می‌دهد.

     304 و 316 دو نوع سیم بکسل استیلی هستند که با نام‌های بگیر و نگیر آن‌ها را می‌شناسند و تهیه آن‌ها از طریق مراکز فروش سیم بکسل امکان‌پذیر است. دلیل این نام گذاری‌ها به این خاطر است که سیم بکسل نوع 316 در هیچ شرایطی تحت تاثیر میدان مغناطیسی قرار نمی‌گیرد و نوع 304 بر خلاف آن عمل می‌کند (تحت تاثیر میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد و جذب آهنربا می‌شود) همچنین کلمه‌های بگیر و نگیر برخاسته از خاصیتی هستند که یکی از آن‌ها دارای آن و دیگری فاقد آن است.

قیمت سیم بکسل

     قیمت سیم بکسل به عواملی همچون سایز و اندازه‌ی سیم بکسل، متریالی که در ساخت آن به کار می‌رود، میزان آبکاری شدن سیم بکسل و… بستگی دارد، البته با وجود مواردی که ذکر شد هر شرکت برند‌ مخصوص به خود را با قیمت‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌کند. برای مثال شرکت‌ گوستاولف تولید کننده‌ی سیم کسل در آلمان، شرکت کاسار واقع در آمریکا، شرکت وایر کره نمونه‌ای از شرکت‌هایی هستند که محصول آن‌ها چند برابر  سیم بکسل‌هایی که در چین تولید می‌شوند قیمت دارند.

خرید سیم بکسل

     اگر قصد خرید سیم بکسل را دارید باید قبل از هر چیزی راجع به بهترین سیم بکسل‌هایی که در بازار وجود دارد تحقیق کنید و کیفیت آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید سپس قیمت‌های آن‌ها را با توجه به کیفیت‌شان برسی کنید و در میان آن‌ها محصولی که دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب‌تری است را انتخاب کنید و اقدام به خرید آن کنید.

راه‌های متفاوتی برای خرید سیم بکسل وجود دارد برای مثال سایت‌های معتبری هستند که فعالیت فروش آنلاین را در پیش گرفته‌اند و یا مغازه‌ و شرکت‌های فراوانی در سطح شهر وجود دارند که این دسته از محصولات را فروش می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به سهولتی که برایتان وجود دارد هر کدام از راه‌های ذکر شده را انتخاب کنید و اقدام به خریداری محصول مد نظرتان کنید

نتیجه گیری

    همانطور که اشاره کردیم سیم بکسل نوعی طناب فولادی است که از آن در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شود و در بین سیم بکسل‌هایی که تولید می‌شود، سیم‌ بکسل‌هایی نیز وجود دارند که از آن‌ها برای مهار کردن بارهای سنگین استفاده می‌کنند. سیم بکسل‌های مهاری و جرثقیل بهترین سیم بکسل ‌مخصوص حمل بار هستند، چرا که آن‌ها به طور باور نکردنی می‌توانند وزن‌های چند تنی را تحمل کنند.

 اگر شما قصد دارید اطلاعات بیشتری راجع به انواع سیم بکسل و کاربرد آن‌ها به دست آورید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با شرکت سیم بکسل تجارت ارتباط بگیرید و سوالات و نظراتتان را با آن‌ها در میان بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *